torsdag 8 januari 2009

Moto Boy i tunneln

Sydsvenskan har gjort ett kommenterat urval av videofilmer på YouTube, för läsarna att rösta på. En av filmerna är när Moto Boy sjunger i en Malmötunnel. En pärla!



Sydsvenskans tema är förstås en plankning på Fredrik Strages YouTube-lista i DN, men här är det med Malmötema. Och så ska läsarna rösta fram en favorit.
Om jag hade gjort mig besväret att registrera mig för att rösta, vore det helt klart på Moto Boy. Just det klippet har jag redan som en av mina favoriter på mitt YouTube-konto.

Moto Boy är en närmast overklig artist, med svävande sång – ofta ljus som en gossopran – och en drömsk uppenbarelse. Det kunde bli gräsligt kitsch, men han håller sig precis på den gräns där det i stället är gripande, förföriskt och mäkta skönt.
Också filmen är vacker med sin gråton och tunnelns rått enkla scenografi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar