lördag 15 augusti 2009

Ålder och ungdom


Så här i sommarens slutminuter kan det vara dags för en ganska typisk semesterbild. Visby ringmur. Hur stövlarna hamnade där har jag ingen aning om.

Det var i maj jag var där, på RF-stämman, som är Riksidrottsförbundets stora sammankomst, varje gång på ny ort. Visserligen rör det på sig inom idrotten men jag tror ändå inte att någon av dess representanter stod för stövelkastningen – mig veterligt ingen sport inom RF-familjen.

Men samtidigt hade Sveriges Förenade Studentkårer en traditionell sammankomst på Gotland, med besökare från varenda universitetsstad i landet. De var muntra, för att uttrycka det milt, såsom studenter gärna uppträder när de möts i större buntar.
Så jag vågar gissa att stövelkastningen var ett av deras upptåg.

Hur som helst blev resultatet en snopen blandning av ålderdomlig tyngd och ungdomlig lättsamhet. En exemplarisk kombination, men ack så sällsynt.

(Klicka på bilden för att se en förstoring.)

Läs även andra bloggares åsikter om , , .

1 kommentar:

  1. Ungdommen hör "sjönheten till medan ålderdommen" hör konsten till1 !!!

    Arnold

    SvaraRadera