torsdag 29 maj 2008

Xbong på Siesta


Siesta på gamla Väster i Malmö är en kvarterskrog som jag gärna hänger på, fast jag bor långt ifrån dessa kvarter. Jag har blivit kompis med personalen, så någon recension av Siesta är inte tänkbar – men nu när jag leker med matbilder kan jag inte undanhålla läsaren ovanstående fat, som kostade 145 kronor.

Det är idel vegetariska läckerheter - framför allt kronärtskocka, som man alltför sällan erbjuds på krogen. Sparrisen är det just nu säsong för. Den gröna ser vacker ut men det är ändå den vita som är den riktigt storslagna delikatessen.
Dröj inte för länge om du vill pröva denna anrättning, eftersom säsongen snart är över, och välj ett vitvin med distinkt kropp därtill.

Här kan du läsa mer om min svunna tid som Sydsvenskans krogrecensent Bong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar