lördag 26 juni 2010

Helt hundra

Reklam älskar vi att hata. Ibland är det riktigt kul, som nummerupplysningen 118100, med sin kampanj av reklamfilmer: ”Är du helt hundra?” Mitt i prick. Konkurrenterna får svårt att bräcka det.

Det dräller numera av nummerupplysningar som alla börjar på 118, så det har vi lärt oss sedan länge. Men hur få oss att minnas vilka siffror vi ska slå därefter? Eniro har 118118, som nog lett på poäng hittills. Men så kom den här reklamkampanjen, vars poäng är just det tal som firman vill lansera: är du helt hundra?

Det är bara att konstatera – slagkraftigare kan inte reklam bli. Dessutom har det lett till en räcka roligt absurda reklamfilmer. Här är min favorit, som leder tanken till den spinkige hjälten i Christina Aguileras video Beautiful (observera grabbens slutord, som nog inte kom med i den slutgiltiga TV-reklamen):



De har lagt upp alla sina reklamfilmer på YouTube.

Nu verkar övriga 118-nummer närmaste desperata att med att hitta lika fyndig reklam för att inte helt komma i skuggan av 118100. De lyckas inte något vidare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar