fredag 13 februari 2009

Alla 774 som nominerades till Stora Bloggpriset


Nu har Stora Bloggprisets egen hemsida publicerat alla bloggar som nominerades – 774 stycken, i fungerande länkar som lagts i bokstavsordning. Vilket jobb det måste ha varit!

Det är en imponerande vittfamnande lista av alla som fick minst en nominering av Bloggpanelen, som bestod av sådär 100 välkända bloggare. Prisutdelning och allt det där är avklarat, men det är kul att se vilka som över huvud taget nominerades.

Bland de nominerade finns t.ex. flera av de bloggar jag prenumererar på: den muntert frigjorda Johanna Sjödin, som också gick till final, den klurigt skojsamma Joel, den brännande uppriktiga Trollhare och den finurliga Pseudonaja. De är förstås allihop vinnare i mina ögon :)

Nästa år hoppas jag att de kompletterar med en kategori “varia” med blandat gods, och att de separerar gruppbloggar från solodito. Annars tycker jag att det har varit väl genomfört. Synd att jag missade festen, fast jag var i Stockholm då och hade kvällen fri.
Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar